Lue nämä ohjeet ennen kuntotestiin tuloa

  1. Varaa aika testiin. Tutustu kuntotestauksen riskinarviointiin (PDF) ennen ajan varaamista.
  2. Testi tulee suorittaa terveenä. Testiä edeltävät seitsemän päivää tulee olla kuumeettomia ja muutenkin oireettomia. Sairaana testin suorittaminen on terveysriski, eivätkä tulokset ole luotettavia.
  3. Testiä edeltävät kaksi päivää suositellaan pitämään kuormitukseltaan kevyinä, jotta testitulokset olisivat luotettavia. Alkoholia tulee välttää testiä edeltävänä päivänä.
  4. Testipäivänä ruokailu tulee ajoittaa siten, että rasvapitoisen aterian nauttimisesta on kulunut vähintään neljä tuntia. Kofeiini- ja alkoholipitoisia juomia tulee välttää testipäivänä. Muuten nesteen nauttimisesta on huolehdittava, ettei testin alkaessa kärsi nestevajauksesta.
  5. Lämmittele valmiiksi. Näin voimme aloittaa testin sovittuna aikana. Lämmitellä voit Hipposhallin juoksuradalla tai saapumalla paikalle lihasvoimin. Kevyt lämmittely riittää!

InBody -kehonkoostumusmittaus
Ohjeet kehonkoostumusmittaukseen tuleville (PDF)

Hyvinvointianalyysi
Esittely ja ohjeet Hyvinvointianalyysiin tuleville (Youtube)

Riskinarviointi ja turvallisuus
Sports Lab Jyväskylän kuntotestauksen riskinarviointi perustuu Kuntotestauksen käsikirjan (2007) linjauksiin.